ACOMPANYAMENT LECTOR
El passat dimarts, 4 d’octubre, es va iniciar l’acompanyament
lector amb la signatura del contracte didàctic. Aquesta és una activitat cooperativa que es
realitza en parelles formades per alumnes de quart, cinquè i sisè que fan d’acompanyants
de lectura a alumnes de primer, segon i tercer de primària. Això comporta que l'alumne/a
gran adquireix el compromís principal de vetllar per l'aprenentatge lector del
seu/ de la seva company/a. L’ajuda a aprendre a llegir, alhora que mira
d'encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo/la a llegir.
Així es concreten els següents Objectius:
-Potenciar els aprenentatges per part de tots
els participants (grans i petits/es )
-Crear contextos significatius d'aprenentatge
(llegeixo perquè algú m'entengui, llegeixo per algú a qui li interessa
escoltar-me )
-Establir lligams afectius entre grans i
petits/es al voltant de la lectura.
-Generar una experiència positiva i plaent de
lectura.
Desenvolupament de l’activitat.
El primer que fan les/els mestres és decidir
les parelles. Aquestes parelles treballaran juntes tot el curs ja que han
signat el contracte didàctic a que fèiem referència anteriorment . Les sessions
són setmanals, dimarts a la tarda, i tenen una durada de tres quarts d’hora.
A continuació us mostrem unes imatges de la
signatura del contracte didàctic.
HEM ANAT A LA BIBLIOTECA
Les nenes i els nens de 3r vam anar a visitar la Biblioteca. Allà la Montse ens va explicar, d'una manera molt clara, com funciona i l'important que és anar-hi. Ens van donar el carnet i ben segur que moltes tardes hi anirem a passar una bona estona perquè llegir és apassionant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario